شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۵:۰۰:۵۵

فعالیت‌های نفت و گاز شیل دلیل زمین لرزه‌های آمریکا
ایران دریلینگ: فعالیت‌های اکتشاف و تولید نفت و گاز، بخصوص در حوزه شیل دلیل بیشتر زمین لرزه‌های ١٠ سال اخیر در تگزاس اعلام شد. به گزارش خبرگزاری رویترز، طبق مطالعات انجام شده، فعالیت‌های اکتشاف و تولید نفت و گاز، علت حدود ٩ مورد از ١٠ زمین لرزه در ٤٠ سال اخیر در تگزاس می‌باشد و این لرزش‌ها با بیشتر شدن فعالیت حوزه‌های نفت در ١٠ سال اخیر، شایع‌تر شده است. محققان دانشگاه تگزاس اعلام کردند که از ١٦٢ زمین لرزه در تگزاس که با بزرگی سه ریشتر یا بیشتر بین سال‌های ١٩٧٥ تا ٢٠١٥ میلادی اتفاق افتادند، یک چهارم آنها "قریب به یقین" و ٣٣ درصد از آنها "احتمالا" ناشی از فعالیت‌های نفت و گاز بوده است.

محققان، کمیسیون راه‌آهن تگزاس را مورد انتقاد قرار دادند و این نهاد را مسئول فعالیت‌های تولید نفت و کند بودن در اطلاع رسانی در خصوص وقوع زمین لرزه های ناشی از این فعالیت‌ها در تگزاس دانستند. یکی از مقامات ارشد نفت آمریکا اعلام کرد که از زمان آغاز ساخت حوزه‌های نفت و گاز شیل از جمله هاینسویل و پرمین در سال ٢٠٠٨ میلادی، به دلیل حفاری‌های افقی و و استفاده از روش‌های شکست هیدولیکی، میزان زمین لرزه‌های بالای سه ریشتر از دو مورد در سال به ١٢ مورد در سال افزایش یافت. میزان آلاینده‌ها در تولید غیر متعارف نفت و گاز دو تا سه برابر بیشتر از تولید متعارف این سوخت‌ها است و این چیزی است که به موج اخیر زلزله‌های تگزاس نیز مربوط می‌شود. یک سخنگوی کمیسیون راه آهن تگزاس این مطالعه را رد کرد و آن را "موضوعی" و "شخصی" خواند و اظهار کرد که این نهاد اقدامات لازم را در جهت کاهش حجم تزریقات انجام داده است.


  کد خبر : 1093
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :